5 stycznia 2014

Tradycyjne bitki wołowe

Tradycyjne bitki wołowe,
czyli pyszne polskie danie.


Dziś danie tradycyjnej kuchni polskiej, a mianowicie bitki wołowe
Polecam! 

 

Potrzebne składniki: 
  •  500 g mięsa wołowego- rostbefu
  • 1 duża cebula
  • 1 Kostka do mięs pieczeniowa Knorr 
  • 500 ml wody
  • 4 szt. ziele angielskie
  • 3 szt. liści laurowych
  • 5-6 ziaren czarnego pieprzu
  • kilka grzybów suszonych
  • mąka pszenna 
  • oliwa z oliwek

Na początku, mięso pokroiłam  na 1 cm plastry i następnie rozbiłam je tłuczkiem. Cebulę pokroiłam w kostkę. Na rozgrzanej oliwie z oliwek obsmażyłam z obu stron plastry rostbefu obtoczone wcześniej w mące. Kiedy mięso się zarumieniło przełożyłam je do rondla. Na patelni na której podsmażałam mięso, dodałam oliwy z oliwek i podsmażyłam cebule, aż się zeszkliła i dodałam ją do bitek. Całość zalałam 500 ml wody. Dodałam kostkę Knorr oraz przyprawy i grzyby. Całość dusiłam na mały ogniu 40 minut. Podałam z ziemniakami i kiszonym ogórkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz