27 stycznia 2014

Ziemniaczana zapiekanka z cukinią i łososiem

Ziemniaczana zapiekanka z cukinią i łososiem,
czyli pyszna kolacja.


Ziemniaczaną zapiekankę z cukinią i łososiem znam z bloga Kwestia Smaku oczywiście troszkę go zmodyfikowałam według moich potrzeb. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 1 cukinia ok. 300 g
  • 400 g ziemniaków
  • 3 plastry wędzonego łososia
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 3 łyżeczki tartego parmezanu 
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • oregano
  • bazylia 
  • pieprz
  • sól
 Na początku, ziemniaki obrałam i pokroiłam z cienkie plastry. Następnie zalałam je wodą w garnku, posoliłam i doprowadziłam do wrzenia i gotowałam jeszcze 5 minut, aż były miękkie, ale nie rozpadały się. Cukinię starłam na tartce na grubych oczkach. Na patelni rozgrzałam łyżkę masła i dodałam cukinię. Doprawiłam solą i pieprzem, dusiłam około 4 minut, aż cukinia puściła wodę. Dodałam śmietanę oraz mąkę. Wszystko dobrze wymieszałam i zagotowałam. Zdjęłam z palnika i dodałam jajko, wszystko wymieszałam. Formę 18 cm x 18 cm wysmarowałam masłem na dnie ułożyłam warstwę z ziemniaków, którą popieprzyłam, następnie warstwę z połowy masy z cukinią, następna warstwa z ziemniaków z pieprzem i znowu z masy z cukinią, następnie z wędzonego łososia i na koniec warstwa z ziemniaków. Zapiekankę doprawiłam solą, pieprzem, oregano i bazylią. Posypałam parmezanem. Piekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz