7 stycznia 2014

Orientalny kurczak pomarańczowy

Orientalny kurczak pomarańczowy,
czyli pyszne i dietetyczne danie.


Orientalny kurczak pomarańczowy to danie, które robi się w 20 minut i do tego jest bardzo smaczne i dietetyczne. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 150 g filet z kurczaka
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki białego wina
  • 1 łyżeczka startego imbiru świeżego
  • oliwa z oliwek
  • mąka ziemniaczana
Sos:
  • 1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 1 łyżeczka startego imbiru świeżego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
Na początku, kurczaka pokroiłam w większe kawałki i zmarnowałam go w sosie sojowym, białym winie i imbirze, odstawiałam na 15 minut. Następnie na rozgrzanej oliwie z oliwek smażyłam kawałki kurczaka obtoczone w mące ziemniaczanej na złoty kolor. Z soku pomarańczowego, świeżego imbiru i miodu zrobiłam sos, kiedy zaczął się gotować dodałam mąkę ziemniaczaną i mieszając gotowałam jeszcze chwilę, aby zgęstniał. Do sosu dodałam usmażone kawałki kurczaka i dokładnie wymieszałam, aż każdy kawałek mięsa oblepił się sosem. Orientalnego kurczaka pomarańczowego podawałam z ryżem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Czy można użyć innej mąki? Np. orkiszowej razowej? Akurat taką mam w domu:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można zastąpić mąkę ziemniaczaną inna, polecałabym mąkę pszenną, ale możesz spróbować też z orkiszową :) Pozdrawiam!

      Usuń