11 stycznia 2014

Kolorowa Tarta Wegetariańska

Kolorowa Tarta Wegetariańska,
czyli pysznie i zdrowo:)



Sekret tej tarty tkwi w ułożeniu składników, jest trochę zabawy z tym, ale warto. Ładnie podanie danie lepiej przecież smakuje :) Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 1 większa cukinia
  • 1 bakłażan
  • 1 duża marchewka
  • 1 ciasto francuskie
  • 3 łyżki serka mascarpone
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 jajko
  • 1/3 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1/3 łyżeczki papryki ostrej
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
Naczynie do tarty o średnicy 28 cm wyłożyłam ciastem francuskim, docięłam
boki i dno nakłuwałam widelcem. Cukinie, bakłażana i obraną marchew pokroiłam w plastry za pomocą obieraczki do warzyw. I kolejno, zaczynając od zewnętrznej strony układałam kręgi z warzyw, zaczynając od kręgu z bakłażana, potem marchewki i cukinii. Tak powtarzałam kręgi, aż doszłam do samego środka tarty. W miseczce wymieszałam jajko, serek mascarpone i śmietanę na jednolitą masę, dodałam wszystkie przyprawy i znowu wymieszałam. Zalałam całą tartę powstałą masą. Piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą tartę , u mnie w domu to stałe danie obiadowe:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam. Jest wspaniała, wygląda pięknie i wbrew pozorom układanie nie trwa długo. Super, dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :)

      P.S. Po takich komentarzach chce się tworzyć tego bloga :)

      Usuń
  3. Pierwszy raz udało mi się zrobić coś, co wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu w przepisie:)
    Jest bardzo smaczna i zawsze robi niesamowite wrażenie!
    Wygląda, jakby wymagała wiele pracy, a obieraczką to chwilka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bardzo się cieszę :) I zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Bardzo lubię! Wygląda zjawiskowo, na dużo bardziej skomplikowaną, niż jest w rzeczywistości. Tylko zawsze najpierw papier do pieczenia wykładam, żeby łatiwej ją było potem od dna odkleić. Wielkie dzięki za ten przepis, jest super:) malajaa

    OdpowiedzUsuń