3 stycznia 2014

Kurczak po chińsku

Kurczak po chińsku,
czyli pyszne i dietetyczne danie.


Kurczak po chińsku to danie lekkie, kolorowe i bardzo aromatyczne, ale za razem ostre. Jednak z ryżem smakuje idealnie. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • 200 g mieszanki chińskiej mrożonej                                                     (marchew,kiełki fasoli mung, pędy bambusa, papryki, por)
  • 1 garść grzybów mun
  • 1 papryczka chili
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • przyprawa chili
  • przyprawa imbir
  • przyprawa papryka ostra
  • przyprawa papryka słodka
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
Na początku, kurczaka pokroiłam w kostkę i zmarnowałam go w oliwie z oliwek, 2 łyżkach sosu sojowego i przyprawach (chili, imbir. papryka ostra i słodka, pieprz, sól) i wstawiłam do lodówki na około 1 h. Papryczkę chili, imbir i czosnek pokroiłam w kostkę. Grzyby mun namoczyłam w gorącej wodzie, aby zmiękły. Na rozgrzanej oliwie z oliwek posmażyłam papryczkę chili, imbir i czosnek przez 3 minuty, mieszając. Dodałam kurczaka w marynacie i smażyłam, aż kurczak się zarumienił. Następnie dodałam warzywa mieszanki chińskiej oraz grzyby mun z wodą w której się moczyły. Doprawiłam 2 łyżkami sosu sojowego, solą pieprzem i przyprawą chili. Zmniejszyłam ogień i całość dusiłam jeszcze około 15 minut, aż warzywa zmiękły. Podawałam z ryżem dzikim. Przepis na 2 porcje. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz