20 stycznia 2014

Placki z ricotty i banana

Placki z ricotty i banana,
czyli pyszny obiad na słodko.


Placki z ricotty i banana robiłam według przepisu z bloga Kwestia Smaku
Placki są pyszne, polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 120 g sera ricotta ( u mnie ser wiedeński ricotta)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka masła
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1 banan
Na początku, masło rozpuściłam i pozostawiłam do niewystygnięcia. W miseczce wymieszałam mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia. W drugiej miseczce ser ricotta, jajko i roztopione masło wymieszałam blenderem, aż uzyskałam jednolitą masę. Następnie do masy serowej dodałam mleko i produkty z pierwszej miseczki z mąką. Wszystko razem wymieszałam za pomocą łyżki. Patelnie wysmarowałam oliwą z oliwek i kiedy była już nagrzana na patelni z masy formowałam placki. Po około 3 minutach kiedy placki trochę urosły i nabrały kształt na każdy placek wcisnęłam po 3 plastry banana. Odwróciłam placki i piekłam je kolejne 2 minuty w drugiej strony. Gotowe placki ułożyłam na ręcznikach papierowych aby odsączyć z nich olej. Placki podałam posypane cynamonem z sosem klonowym. Polecam!

2 komentarze: