15 lutego 2014

Krem z marchwi i pomarańczy oraz imbiru

Krem z marchwi i pomarańczy oraz imbiru,
czyli pyszna aromatyczna zupa.


Krem z marchwi i pomarańczy oraz imbiru to propozycja zupy-krem od Pascala Brodnickiego. Krem dzięki połączeniu słodkiej marchewki, smaku pomarańczy oraz aromatycznego imbiru tworzą pyszną zupę. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 3-4 porcje
  • 1 kg marchewki
  • 2 cebule
  • 4cm świeżego imbiru
  • 1 pomarańcza
  • 100g masła
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 kostki bulionu drobiowego
  • 3-4 kromki chleba 
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól
Na początku, marchewki obrałam i pokroiłam w talarki. Cebulę pokroiłam w kostkę. Imbir obrałam i starłam na tartce. Pomarańcze sparzyłam i następnie starłam skórkę na tartce. W garnku rozgrzałam 2 łyżki oliwy z oliwek, dodałam 60 g masła pokrojonego w mniejsze kawałki. Wrzuciłam do garnka cebulę i podsmażyłam, aż się zeskrzliła. Następnie dodałam imbir i marchew oraz sok wyciśnięty z pomarańczy i skórkę z pomarańczy. Wszystko wymieszałam. Dwie kostki bulionu drobiowego rozpuściłam w 1,75 l gotującej wody i powstałym bulionem zalałam marchew w garnku. Gotowałam około 20-25 minut, aż marchewka zmiękła. Następnie całość za pomocą blendera zmiksowałam. zmniejszyłam ogień i jeszcze po zmiksowaniu doprowadziłam do wrzenia. Następnie zestawiałam z ognia dodałam śmietanę i doprawiłam solą i pieprzem. Całość wymieszałam. I krem gotowy. Kiedy marchewka się gotowała na patelni rozgrzałam 3 łyżki oliwy i 40 g masła. Z kawałków chleba odkroiłam skorki , miąższ chleba pokroiłam w kostkę. Na patelnię dodałam pokrojony chleb i smażyłam aż wszystkie kawałki się zarumieniły. Krem podałam z grzankami i pietruszką. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz