23 lutego 2014

Polędwiczki wieprzowe z sosem z sera pleśniowego

Polędwiczki z sosem z sera pleśniowego,
czyli szybkie, a zarazem wykwintne danie.


Polędwiczki wieprzowe z sosem z sera pleśniowego to wykwintne danie nadające się na wszelkie okazje. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 500 g polędwicy wieprzowej
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka masła
  • natka pietruszki
  • pieprz świeżo mielony
  • sól
Sos:
  • 3 kopiaste łyżki śmietany 18%
  • 50 g sera pleśniowego LAZUR
  • pieprz świeżo mielony
Na początku,  polędwiczkę oczyściłam z tłuszczu i błonek, następnie pokroiłam ją w plastry 1,5 cm. Rozbiłam palcami każdy plaster, pamiętajcie nie należy używać tłuczka do mięsa. Plastry posoliłam i posypałam obficie świeżo zmielonym pieprzem. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i masło. Każdy plaster polędwicy smażyłam po około 4-5 minut z każdej strony, aż się zarumieniły. W między czasie na patelnię nałożyłam śmietanę i ser pleśniowy pokrojony w mniejsze kawałki, na małym ogniu podgrzewałam, aż ser się rozpuścił, a śmietana podgrzała( śmietana nie może się zagotować). Gotowe polędwiczki podałam z sosem serowym oraz natką pietruszki. Polędwiczki doskonale smakują z ziemniakami oraz sałatką z kapusty lodowej i warzyw. Smacznego!

3 komentarze: