11 lutego 2014

Ziemniaczana zapiekanka z szynką

Ziemniaczana zapiekanka z szynką,
czyli pyszna i sycąca kolacja.


Ziemniaczana zapiekanka z szynką to nieskomplikowana, sycąca pachnąca przyprawami propozycja kolacji bądź obiadu. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 400 g ziemniaków
  • 100 g szynki
  • 1 średnia cebula
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 50 g sera edam
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła
  • tymianek
  • słodka papryka
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól

Na początku, ziemniaki obrałam i pokroiłam z cienkie plastry. Następnie zalałam je wodą w garnku, posoliłam i doprowadziłam do wrzenia i gotowałam jeszcze 5 minut, aż były miękkie, ale nie rozpadały się. Szynkę i cebulę pokroiłam w kostkę, następnie na łyżce masła i odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam, aż szynka i cebula zarumieniły się. Formę 18 cm x 18 cm wysmarowałam masłem na dnie ułożyłam warstwę z ziemniaków , doprawiłam tymiankiem, papryką słodką i pieprzem. Następnie warstwa z szynki i cebuli.I kolejna warstwa z ziemniaków, które doprawiłam przyprawami jak pierwszą warstwę. W miseczce wymieszałam śmietanę i jajko, masą polałam trzy warstwy zapiekanki. Ostatnia warstwa jest z startego sera. Całość jeszcze posypałam tymiankiem. Zapiekałam 20 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz