25 lutego 2014

Mini tarta z serem pleśniowym, orzechami włoskimi i porami

Mini tarta z serem pleśniowym, 
orzechami włoskimi i porami,
czyli pyszne połączenie smaków.


Uwielbiam połączenie sera pleśniowego z orzechami włoskimi. Dzisiaj proponuje Wam Mini Tartę z tymi dwoma pysznymi składnikami, których smak podkreśla jeszcze pora. Polecam!

 


Potrzebne składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 70 g sera pleśniowego Lazur
  • 40 g orzechów włoskich
  • 20 cm pora
  • 1 jajko
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • pieprz
  • sól

Na początku, płat ciasta francuskiego pokroiłam na 4 równe części i dwie z nich  smarowałam rozbełtanym jajkiem. W pozostałych dwóch częściach wycięłam delikatnie środek, tak aby powstała ramka około 1 cm. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam na niej pora pokrojonego w plastry.Orzechy włoskie uprażyłam na suchej patelni teflonowej, aż się zarumieniły. Ser pleśniowy pokroiłam w małą kostkę. Środek mini tart wyłożyłam porami, orzechami włoskimi oraz serem pleśniowym. W miseczce wymieszałam resztę  jajka oraz śmietanę i sól z pieprzem. Tak przygotowanym sosem polałam farsz tarty. Piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz