7 lutego 2014

Kurczak słodko-kwaśny

Kurczak słodko-kwaśny,
czyli pyszne danie orientalne.


W tym roku dużo Wam przedstawiam przepisów kuchni orientalnej, to za sprawą mojego męża, który takie ma życzenie:)  Dzisiaj Kurczak słodko-kwaśny, na którego przepis znam z bloga Kwestia Smaku. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 1 zielona papryka
  • 1 cebula dymka
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 cm świeżego imbiru
  • 1/4 szklanki octu ryżowego
  • 4 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 100 g makaronu Chow Mein
  • 1/3 łyżeczki chili
  • 1 łyżka oleju kokosowego   
  • 1/2 łyżeczki pieprz świeżo mielony
  • sól
Na początku, filety z kurczaka oczyściłam z błonek i pokroiłam w dużą kostkę, dodałam sól i mąkę ziemniaczaną, wszystko wymieszałam. Cebulkę dymkę, imbir i czosnek pokroiłam w kostkę. Do kubka wlałam ocet ryżowy, 3 łyżki wody oraz cukier brązowy, wymieszałam i odstawiłam. Makaron Chow Mein zrobiłam według przepisu na opakowaniu. Na dużej patelni rozgrzałam olej kokosowy i podsmażyłam imbir, czosnek i cebulę przez około minutę, następnie zmniejszyłam ogień i przez 5 minut podsmażałam kurczaka, od czasu do czasu mieszałam, na koniec dodałam paprykę pokrojoną w kostkę 1,5 cm , całość doprawiłam chili i pieprzem, podsmażałam jeszcze chwilkę. Następnie zwiększyłam ogień i wlałam ocet z cukrem, doprowadziłam do wrzenia i gotowałam kolejne 3 minuty, aż sos zgęstniał. Dodałam sos sojowy, wymieszałam. Na patelni wszystko zgarnęłam na bok i w wolne miejsce nałożyłam ugotowany makaron Chow Mein. Makaron podgrzałam na patelni mieszając, następnie wszystkie składniki wymieszałam ze sobą, i danie gotowe. Danie podałam posypane szczypiorkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz