12 kwietnia 2014

Brunatne pieczarki w czerwonym winie z czosnkiem

Brunatne pieczarki w czerwonym winie 
z czosnkiem,
czyli aromatyczne danie z Hiszpanii.


Brunatne pieczarki w czerwonym winie z czosnkiem to danie popularne w Hiszpanii. Doskonałe jako dodatek, ale ja polecam z chlebem jako samodzielne danie. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 250 ml pieczarek brunatnych
  • 1/4 szklanki wina czerwonego wytrawnego
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 duży ząbek czosnku
  • natka pietruszki
  • sok z cytryny
  • pieprz
  • sól
Na początku, pieczarki dobrze umyłam i wysuszyłam. W rondelku rozgrzałam oliwę i masło na średnim ogniu. Kiedy masło się rozpuściło, dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę, dusiłam kolejną minutę, mieszając. Dodałam wino czerwone, zagotowałam. Następnie dodałam pieczarki i dusiłam pod przykryciem 15 minut. Po tym czasie doprawiłam solą i pieprzem, zdjęłam pokrywkę i dusiłam kolejne 3 minuty, aż sos zgęstniał. Na koniec skropiłam sokiem z cytryny i posypałam natką pietruszki. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie pieczarki, i w czerwonym winie czyli szlachetnie... Podoba mi się ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń