14 kwietnia 2014

Kurczak z bakłażanem i cukinią

Kurczak z bakłażanem i cukinią,
czyli pysznie i dietetycznie.


Uwielbiam tego typu dania, robi się szybko, jest lekkie i smaczne. Kurczak z bakłażanem i cukinią idealne danie na obiad. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 1 mała cukinia
  • 1/2 dużego bakłażana
  • 1 średnia cebula
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 łyżeczka przyprawy słodka papryka
  • 1/2 łyżeczki przyprawy ostra papryka
  • 1/2 łyżeczki chili
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazylia
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w większą kostkę i doprawiłam papryką słodką i ostrą. Cebulę, bakłażana i cukinię pokroiłam w większą kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam kurczaka i cebulę, aż cebula się zeskrzliła, a kurczak zarumienił. Dodałam bakłażana i cukinię oraz pomidory z puszki. Doprawiłam chili, oregano i bazylią oraz pieprzem i solą. Dodałam 1/2 szklanki wody. Całość dusiłam na średnim ogniu kolejne 15 minut. Podałam z ryżem. Smacznego!

5 komentarzy: