7 kwietnia 2014

Piwne placki z sosem cytrynowym i borówkami

Piwne placki z sosem cytrynowym i borówkami,
czyli smacznie i słodko.


Inspiracją do zrobienia tego pysznego dania był dla mnie kucharz Tomek Jakubiak  i jego propozycja tego dania  w telewizji  Kuchnia +. Nie przepadam z piwem, ale w wersji z plackami, to był strzał w dziesiątkę, do tego cytrynowy sos i słodkie borówki. Polecam!


Potrzebne składniki:

Placki:
  • 1/3 szklanki piwa pszennego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 30 g masła roztopionego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • oliwa do smażenia
Sos cytrynowy:
  • 2  żółtka
  • 80 g masła roztopionego
  • 1 cytryna -sok
  • 150 g cukru pudru
Na początku, mąkę, jajko, piwo i mleko oraz proszek do pieczenia wymieszałam łyżką. Dodałam masło i z pomocą blendera wymieszałam na jednolitą masę. Patelnie teflonową za pomocą pędzelka posmarowałam oliwą i smażyłam placki z obu stron na rumiany kolor. Gotowe odstawiłam. W miseczce utarłam żółtka z częścią cukru, dodawałam po trochu masło i cukier puder oraz sok z cytryny. Całość mieszałam na parze, tak długo aż składniki się ze sobą idealnie połączyły. Piwne placki podałam z sosem cytrynowym i borówkami. Smacznego!

2 komentarze:

  1. A dosłownie przed minutą na internetowej kuchni+ oglądałam te placuszki :) Piwnych placków jeszcze nie jadłam, ale za to lemon curd zajadam się ze smakiem- jest cudowny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jak widzisz Tomek skusił aby te placki zrobić:) Polecam, bo naprawdę mają oryginalny smak:) Pozdrawiam!

      Usuń