30 kwietnia 2014

Pizza na spodzie z kalafiora

Pizza na spodzie z kalafiora,
czyli oryginalna wersja popularnego dania.

Pizza na spodzie z kalafiora, bez mąki z salami i pomidorami to oryginalna i do tego pyszna alternatywa dla tradycyjnej pizzy. Polecam!


Potrzebne składniki:

Spód:
  • 1 średni kalafior
  • 1/2 szklanki mozzarelli
  • 1/2 szklanki parmezanu
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka bazyli
  • 1 łyżeczka oregano
  • pieprz 
  • sól
Sos pomidorowy:
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka bazyli
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz
  • sól   
Dodatki:
  • salami
  • pomidorki koktajlowe
  • cebula
  • mozzarella
  • parmezan
Zrobienie tej pizzy jest pracochłonne, ale warto! Na początku, robiłam sos pomidorowy. Cebulę i czosnek pokroiłam w kostkę, następnie podmazyłam je na oleju rzepakowym. Kiedy cebula się zeszkliła dodałam pomidory w puszce, bazylię, oregano  oraz sól i pieprz. Pomidory gotowałam około 20 minut, aż  całość zgęstniała. Jak sos przestygł, za pomocą blendera zrobiłam sos.
Kolejny etap to zrobienie spodu. Kalafior podzieliłam na różyczki, bez twardych części i za pomocą blendera rozdrabniałam go, aż uzyskałam konsystencję kaszy. Następnie w garnku zagotowałam wodę (5 cm) i kiedy woda wrzała dodałam zmielony kalafior, zmniejszyłam gaz i gotowałam 10 minut. Po tym czasie durszlak wyłożyłam gazą i przelałam zagotowany kalafior. Dociskałam łyżką aby pozbyć się nadmiaru wody. Odstawiałam do ostygnięcia. Po tym czasie jeszcze kalafior jeszcze odcisnęłam z wody mniejszym porcjami, ściskając gazę. Do odciśniętego kalafiora dodałam jajko, mozzarellę, parmezan, oregano i bazylię oraz pieprz i sól. Całość wymieszałam. Blachę wyłożyłam papierem i posmarowałam go oliwą. Na środku wyłożyłam ciasto i uformowałam je na okrąg o grubości około 1 cm. Piekłam 30 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Po tym czasie, wyjęłam ciasto i nałożyłam na nie: sos pomidorowy, mozzarellę, salami i pomidorki koktajlowe przekrojone na pół. Dodałam cebulę pokrojoną w krążki. Całość posypałam parmezanem. Pizze wstawiałam na kolejne 10 minut do piekarnika. Po tym czasie pizza jest gotowa do jedzenia. Smacznego!

3 komentarze: