25 kwietnia 2014

Kajmakowo-rumowy sernik na zimno

Kajmakowo-rumowy sernik na zimno,
czyli aromatyczny, piankowy deser.


Kiedy zobaczyłam przepis na ten sernik na blogu My man's kitchen wiedziałam, że kiedyś go zrobię. I tak dzisiaj prezentuje Wam przepis na ten pyszny, piankowy Kajmakowo-rumowy sernik na zimno. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • opakowanie biszkoptów podłużnych
  • 250 g zmielonego twarogu
  • 250 g serka mascarpone
  • 2x 200 g śmietanka 36%
  • 1 mleko skondensowane słodkie
  • 4 łyżki żelatyny
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 50 ml rumu
Na początku, dnia poprzedniego gotowałam dwie godziny mleko
skondensowane, aby zmieniło się w masę kajmakową. Puszkę zostawiłam na noc aby ostygła. Na drugi dzień, odmierzyłam 400 ml masy kajmakowej i wymieszałam ją z rumem za pomocą blendera. Następnie dodałam ser mascarpone i twaróg oraz żelatynę rozpuszczoną w 100 ml wrzącej wody. Całość mieszałam blenderem, aż uzyskałam jednolitą masę. 200 ml śmietanki ubiłam na sztywno i w dwóch partiach dodałam do masy kajmakowej i delikatnie łyżką wymieszałam. Tortownicę 23 cm ( jeśli macie 21cm będzie lepsza) wyłożyłam spód biszkoptami. Następnie wlałam masę do tortownicy i wstawiłam na całą noc do lodówki, aby stężał. Następnego dnia śmietankę ubiłam z cukrem pudrem. Pozostałą masę kajmakową podgrzałam na parze . Sernik udekorowałam stróżkami z masy kajmakowej i bitą śmietaną. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. pięknie wygląda, już samo zdjęcie działa na zmysły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności;) ale w którym miejscu dodajemy żelatynę? Bo jest w składnikach, ale znika w przepisie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Oj już uzupełniłam przepis :) Żelatynę dodajemy między serami, a śmietaną do masy :)

      Usuń
    2. Super, dziękuję bardzo;) Już się nie mogę doczekać tej uczty;)

      Usuń