3 kwietnia 2014

Polędwiczki wieprzowe z sosem pieprzowym

Polędwiczki wieprzowe z sosem pieprzowym,
czyli pyszne i wyraźne w smaku danie.


Polędwiczki wieprzowe robi się szybko, a z sosem pieprzowym, który podkreśla ich smak to połączenie idealne. Polecam!


 
Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby
  • 500 g polędwiczki wieprzowej
  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 2/3 szklanki bulionu
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • oliwa z oliwek
  • 3,5 łyżki pieprzu w ziarnach
  • sól
Na początku, polędwiczkę pokroiłam na 2 cm plastry, które w placach rozgniotłam, następnie doprawiłam je pieprzem i solą. Pieprz rozmiażdżyłam w moździerzu. W kubeczku wymieszałam śmietanę z bulionem i pieprzem. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podmazyłam polędwiczki w obu stron, aby się zarumieniły. Mięso przełożyłam do miseczki. Na patelnie dodałam masło i posmażyłam cebule pokrojoną w kostkę. Kiedy cebula się zeszkliła dodałam śmietanę z bulionem i pieprzem. Dodałam wcześniej podsmażone mięso i całość doprawiam solą i dusiłam 15 minut, aż sos zgęstniał, a polędwiczki się podusiły. Polędwiczki z sosem pieprzowym podałam z puree. Smacznego!

1 komentarz: