10 lipca 2014

Chłodnik marchewkowy z orzechami

Chłodnik marchewkowy z orzechami,
czyli obiad idealny w upalny dzień.


Chłodnik marchewkowy z orzechami to ciekawa alternatywa dla tradycyjnego chłodnika z botwinki. Przepis na ten chłodnik znam z Twojego Stylu. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2-3 porcje.
  • 500 g marchewek
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 100 g orzechów laskowych
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z 2 cytryn
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • natka pietruszki
  • listki mięty
  • oliwa z oliwek
Na początku, marchewki obrałam i starłam na dużych oczkach na tarce. Orzechy uprażyłam na patelni. Cebulę i czosnek pokroiłam w kostkę. W garnku wymieszałam marchewki, bulion warzywny, sok z cytryn, cebulę i czosnek oraz 80 g orzechów pokrojonych drobno. Doprawiłam octem, sola i pieprzem. Za pomocą blendera uzyskałam gładką masę. Zupę wstawiłam do lodówki na minimum godzinę. Po tym czasie Chłodnik marchewkowy podałam polany oliwą z oliwek i natką pietruszki, liśćmi mięty oraz orzechami laskowymi. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz