27 lipca 2014

Sałatka z arbuzem i fetą

Sałatka z arbuzem i fetą,
czyli pyszne i orzeźwiające połączenie.


Tą sałatkę uwielbiam i zawsze ją robię jak tylko arbuzy się pokazują na rynku. - See more at: http://kolorowakuchniamagdy.blogspot.com/2013/06/saatka-z-arbuzem-i-feta.html#sthash.tF3suMQw.dpuf
Tą sałatkę uwielbiam i zawsze ją robię jak tylko arbuzy się pokazują na rynku. Połączenie arbuza i fety z miętą czyni ją idealną sałatką na upalne dni. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1/2 arbuza około 5 kg
  • 1 opakowanie sera feta
  • 20 listków mięty
  • 1 cytryna
  • 4 łyżki miodu
  • świeżo mielony pieprz
  • dodatkowo łyżka do robienia kulek z owoców
Na początku, kiedy przekroiłam arbuza za pomocą specjalnej łyżki zrobiłam kulki z miąższu arbuza. Każdą kulkę oczyściłam z pestek. Kiedy już cały miąższ
z arbuza był wybrany, dokładnie wybrałam za pomocą zwykłej łyżki pozostałości, aby pozostała sama skóra z arbuza. Kulki z arbuza położyłam na sicie, aby trochę pozbyć się wody z kulek. Ser feta pokroiłam w większą kostkę. Miętę posiekałam. Z miodu i soku z cytryny zrobiłam sos. W miseczce z arbuza ułożyłam warstwę  kulek z arbuza z fetą, posypałam posiekaną miętą oraz pieprzem i polałam sosem i tak powtarzałam warstwy, aż zapełniłam całą miseczkę z arbuza. Sałatkę wstawiłam do lodówki do schłodzenia. Smacznego!

1 komentarz: