23 lipca 2014

Muszle nadziewane grillowanymi warzywami i mozzarellą w sosie pomidorowym

Muszle nadziewane grillowanymi warzywami 
i mozzarellą w sosie pomidorowym,
czyli pysznie i kolorowe danie w stylu włoskim. 

 

Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis na to danie z bloga Kwestia Smaku, ale trochę go zmodyfikowałam i Wam teraz prezentuję. Danie jest nie tylko kolorowe, ale też pyszne! Polecam! 


Potrzebne składniki: 
Sos:
  • 500 ml Pomidorów przetartych (albo Pomidory w puszcze)
  • 5 listków świeżej bazylii
  • 5 listków świeżego oregano
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
  • pieprz
  • sól 
Na początku, cukinię pokroiłam w plastry, paprykę w paski, a cebulę w krążki. Na patelni grillowej ułożyłam cukinię, paprykę oraz cebulę i warzywa
grillowałam około 20 minut, aż zmiękły i dostały charakterystycznych czarnych pręg. W między czasie, makaron muszle  gotowałam  w osolonej wodzie 13 minut. Kiedy warzywa były już ugrillowane to pokroiłam je na mniejsze kawałki w paski. Grillowane pomidory także pokroiłam w wąskie paski. Warzywa posypałam oregano oraz świeżą bazylią i solą oraz pieprzem. Dodałam pokrojoną w małą kostkę mozzarellę i całość polałam 1 łyżką oliwy extra vergine oraz 1 łyżką oliwy z pomidorów grillowanych. Farsz wymieszałam. Sos zrobiłam z przetartych pomidorów oraz świeżej bazyli oraz oregano i suszonych tych samych ziół. Sos lekko podgrzałam i doprawiłam solą i pieprzem. Formę 18x18 cm wylałam tak 2/3  sosu pomidorowego. Makaron muszle wypełniłam farszem i ułożyłam w formie. powierzchnie między muszlami wypełniłam połówkami pomidorków koktajlowych i resztą sosu. Muszle z farszem polałam łyżką oliwy extra vergine. Całość zapiekałam 20 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Doskonała propozycja na tę porę roku :) Smakowicie , kolorowo z dodatkiem warzyw sezonowych :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasza książka kucharska czeka na takie przepisy! Zapraszamy serdecznie https://www.facebook.com/layman.meble/photos/a.1689873661247779.1073741830.1687658101469335/1815384718696672/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń