24 lipca 2014

Saltimbocca w sosie kaparowym z grillowaną marchewką

Saltimbocca w sosie kaparowym 
z grillowaną marchewką,
czyli aromatyczne danie włoskie.


Saltimbocca w sosie kaparowym z grillowaną marchewką to pyszne danie kuchni włoskiej według przepisu Karola Okrasy. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 4 plastry schabu
  • skóra z 1 cytryny
  • 2 plastry szynki Prosciutto
  • 6 listków szałwii
  • 3 młode marchewki
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • 2 łyżki masła
  • 1 mały ząbek czosnku 
  • 50 g kaparów w zalewie
  • 1 łyżeczka miodu
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól 
Na początku, marchewki obrałam i przekroiłam każdą wzdłuż. Potem marchewki zblanszowałam. Następnie, marchewki doprawiłam solą, pieprzem oraz posiekanymi drobno dwoma listkami szałwii, całość polałam oliwą z oliwek. Tak przygotowane marchewki grillowałam z obu stron na rozgrzanej patelni grillowej, aż były miękkie i pokryły się charakterystycznymi czarnymi pręgami. Z plastrów schabu odcięłam błony zewnętrzne. Następnie plastry przykryłam folią spożywczą i rozbiłam za pomocą tłuczka na plastry około 0.5 cm. Każdy plaster schabu doprawiłam pieprzem i solą oraz odrobiną skórki z cytryny. Na każdym kawałku schabu ułożyłam 1/2 plastra szynki Prosciutto i listek szałwii. Za pomocą wykałaczek połączyłam schab z szynką i szałwią. Na rozgrzanej odrobinie oliwy z oliwek smażyłam plastry schabu z obu stron, w sumie około 6 minut. Potem schaby wyłożyłam na talerz. Na tej samej patelni dodałam trochę oliwy z oliwek i czosnek posiekany drobno. Czosnek smażyłam przez 2 minuty, następnie dodałam wino i skórkę z połowy cytryny. Po około 4 minutach, kiedy wino się zredukowało, dodałam masło, cały czas mieszając. Na koniec dodałam kapary oraz miód i całość podgrzałam razem z plastrami schaby, aby przeszły smakiem sosu. Saltimbocca w sosie kaparowym podałam  z grillowaną marchewką oraz ziemniakami. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz