11 lipca 2014

Kartoffelsalat w wersji śródziemnomorskiej

Kartoffelsalat w wersji śródziemnomorskiej,
czyli smaczna i pożywna kolacja.


Kartoffelsalat, czyli sałatka ziemniaczana w wersji śródziemnomorskiej. Sałatki tego typu są wizytówką kulinarną Niemiec. Dziś Wam proponuję Kartoffelsalat w wersji pełnej aromatów śródziemnomorskich. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 300 g ugotowanych ziemniaków
  • 5 suszonych pomidorów z zalewy
  • 3 ogórki kiszone
  • 7 oliwek zielonych
  • 1 cebula czerwona
  • 6 pomidorów cherry
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego
  • pieprz
  • sól
Na początku, ziemniaki  i ogórki pokroiłam w większą kostkę. Pomidory suszone pokroiłam w paski, a oliwki zielone w plastry. Czerwona cebulę pokroiłam w pióra. Pomidorki cherry ( z mojego ogródka na balkonie :) )  pokroiłam na ćwiartki. Wszystkie składniki wymieszałam. Oliwę z oliwek wymieszałam z octem winnym oraz solą i pieprzem. Powstałym sosem polałam sałatkę i wymieszałam. Gotową Kartoffelsalat wstawiłam do lodówki na 1h, aby się schłodziła. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Świetna kompozycja smakowa, sądzę, że nada się również na letni lunch.

    OdpowiedzUsuń