8 lipca 2014

Dżem truskawkowy

Dżem truskawkowy,
czyli pyszne weki na zimę.


Sezon na truskawki powoli dobiega końca, dlatego najwyższy czas na zrobienie Dżemu truskawkowego. Przepis mam z bloga Moje wypieki . Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 słoiki 0,33 l
  • 2 kg truskawek
  • 600 g cukru
  • 2 łyżeczki startej skórki cytryny
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 2 laski wanilii ziarna (opcjonalnie)
Na początku, truskawki umyłam i odcięłam im szypułki. Truskawki tak przygotowane zasypałam cukrem i odstawiłam na 3 godziny, aby puściły sok. Po tym czasie odlałam syrop truskawkowy, a truskawki umieściłam w garnku z grubym dnem. Dodałam skórkę z cytryny i sok oraz ziarna wanilii, ale bez wanilii dżem też jest pyszny. Następnie truskawki gotowałam na małym ogniu około 1,5 godziny, aż woda odparowała, a dżem nabrał odpowiedniej konsystencji. A konsystencje łatwo sprawdzić, umieszczając trochę dżemu na wcześniej schłodzonym talerzyku, jeśli dżem zaschnie jest gotowy. Dżem umieściłam w wyparzonych wcześniej słoikach. Zakręciłam i zostawiłam do ostygnięcia ustawiając je do góry nogami. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz