15 lipca 2014

Tajska sałatka z kurkami

Tajska sałatka z kurkami,
czyli aromatyczna i pyszna kolacja.

 
Tajska sałatka z kurkami to propozycja, którą znam z bloga burczymiwbrzuchu, a jest to przepis Tomka Jakubiaka. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 100 g kurek
  • 5 pomidorów koktajlowych
  • 3 liście sałaty lodowej
  • 1/4 papryki czerwonej
  • 1/2 papryczki chili
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 garść mięty i mięty pomarańczowej*
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • sok z 1/3 limonki
  • 1 łyżka masła
  • pieprz 
  • sól
* w oryginalnym przepisie jest kolendra, jednak polecam miętę.

Na początku zrobiłam dressing z mięty, czosnku, papryczki chili wszystkie te składniki pokroiłam w kosteczkę, dodałam miód, sos sojowy, olej sezamowy i za pomocą blendera zrobiłam gęsty dressing. Odłożyłam 1/3 dressingu, a do reszty dołożyłam sok z limonki i wymieszałam całość. Kurki oczyściłam i dusiłam je na łyżeczce masła, aż odparowała woda około 5 minut, dodałam 1/3 dressingu i dusiłam całość jeszcze 2 minuty. Na talerzu ułożyłam porwane liście sałaty lodowej, na niej pomidorki koktajlowe pokrojone na pół oraz paprykę pokrojoną w słupki oraz kurki. Całość polałam resztą dressingu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz