28 lipca 2014

Rolada z kurczaka z bobem i suszonymi pomidorami

Rolada z kurczaka z bobem 
i suszonymi pomidorami,
czyli zdrowy i dietetyczny obiad.


Sezon na bób jest w pełni, dlatego dzisiaj na obiad proponuję Wam  
Roladę z kurczaka z bobem i suszonymi pomidorami.  Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • 200 g bobu
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 6 liści mięty pomarańczowej
  • 2 gałązki świeżego tymianku
  •  oliwa z oliwek
  • 2 suszone pomidory
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • pieprz
  • sól
Na początku, bob gotowałam około 15 minut w osolonej wodzie. Czosnek pokroiłam drobno. Tymianek i miętę także pokroiłam drobno. Kiedy bób był już miękki obrałam go ze skóry i przełożyłam do miski.  Do bobu dodałam czosnek, tymianek i miętę oraz około 3 łyżek oliwy z oliwek. Całość zmiksowałam na gładką pastę za pomocą blendera. Filet z kurczaka rozbiłam mocno tłuczkiem, aby był cienki, doprawiłam do słodką papryką, solą i pieprzem z obu stron.  Na tak przygotowany filet z kurczaka nałożyłam równomiernie pastę z bobu, a na środku ułożyłam paski suszonych pomidorów. Kurczaka zwinęłam jak roladkę i zapiekłam za pomocą wykałaczek. Smażyłam na wolnym ogniu na oliwie z oliwek, aż roladka zarumienił się z wszystkich stron. Roladę z kurczaka z bobem i suszonymi pomidorami podałam z młodymi ziemniakami posypanymi świeżym tymiankiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz