17 lipca 2014

Orientalny kurczak z chrupiącymi warzywami

Orientalny kurczak z chrupiącymi warzywami,
czyli szybko i smacznie.


Lubię smak dań orientalnych, dzięki przyprawą które zwykłe danie zmieniają w aromatyczny posiłek. Orientalny kurczak z chrupiącymi warzywami to moja propozycja na dzisiaj. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 żółtej papryki
  • 1/2 małego kalafiora
  • 100 g fasolki cukrowej żółtej
  • 2 małe cebuli
  • 1 marchewka
  • szczypiorek
  •  1/2 papryczki chili
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 łyżki Sosu słodko-pikantnego chili
  • 4 łyżki Sosu sojowego jasnego
  • 250 ml bulionu
  • oliwa z oliwek
Na początku, filety z kurczaka pokroiłam na mniejsze kawałki i zmarnowałam go w 2 łyżkach sosu sojowego i 2 łyżkach Sosu słodko-pikantnego chili i wstawiłam do lodówki na 30 minut. W między czasie, papryczkę chili oczyściłam z pestek i pokroiłam w drobną kostkę, podobnie pokroiłam czosnek i obrany imbir. Cukinię pokroiłam w plasterki, a paprykę i fasolkę w większe kawałki. Kalafiora podzieliłam na małe różyczki, a marchewkę na talarki. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam papryczkę chili, imbir oraz czosnek przez 5 minut, dodałam cebulę i smażyłam kolejne 3 minuty, aż cebula się zeskaliła. Następnie dodałam mięso wcześniej zamarynowane i smażyłam kurczaka, aż się zarumienił w obu stron. Dodałam warzywa i bulion. Całość doprawiłam 2 łyżkami Sosu słodko-pikantnego chili oraz 2 łyżkami sosu sojowego i solą oraz pieprzem. Całość dusiłam około 25-30 minut, aż do miękkości  warzyw. Orientalny kurczak z chrupiącymi warzywami podałam posypane szczypiorkiem z ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz