25 września 2013

Älpler Magronen, czyli tradycyjne danie szwajcarskie

Älpler Magronen,
czyli tradycyjne danie szwajcarskie.


Szwajcaria to piękny kraj. Miałam przyjemność go kiedyś odwiedzić i kosztować ich kuchni. Dlatego dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na bardzo proste, ale też dobre tradycyjne danie szwajcarskie -Älpler Magronen. Polecam! 

 

Potrzebne składniki: 
  • 100 g ziemniaków
  • 100g makaronu kolanka
  • 1 cebula
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 3 łyżeczki startego parmezanu ( w oryginalnym daniu ser Sbrinz)
  • 1 łyżka masła
  • sól

Na początku, ziemniaki obrałam i pokroiłam w dużą kostkę. Wstawiałam wodę
z solą w której gotowałam ziemniaki po 5 minutach dodałam makaron i całość gotowałam następne 10 minut. W między czasie na rozgrzanym maśle usmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę. Kiedy makaron i ziemniaki były gotowe odcedziłam je i na talerzu ułożyłam pierwszą warstwę z nich, następnie posypałam całość parmezanem. Czynność powtórzyłam. Całość posypałam na gorze usmażoną cebulą i polałam śmietana podgrzaną na patelni po cebuli. Smacznego!



Ten przepis bierze udział w konkursie

Makaron rządzi zdrowo – podróż przez Europę!
Kolejnym przystankiem mojej kulinarnej podróży jest piękna Szwajcaria, a dokładnej Alpy Szwajacerskie. Danie, które mi się kojarzy z pobytem tam to
Älpler Magronen, czyli makaron i ziemniaki z cebulką. 
Danie tak pyszne jak proste.


4 komentarze:

  1. Makaron z ziemniakami? Bardzo ciekawa propozycja, tych dwóch składników jeszcze nie łączyłam. Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne danie dla mojej rodzinki, która je ziemniaki ze wszystkim np z chlebem lub ryżem:-) Z ziemniakami na pewno im będzie smakować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że Ci to danie przypadło do gustu:) Napisz koniecznie jak Twojej rodzinie smakowało:) Pozdrawiam!

      Usuń