4 września 2013

Cukinia nadziewana kurczakiem i pomidorami

Cukinia nadziewana kurczakiem i pomidorami,
czyli lekka propozycja na obiad bądź kolację.


Przyszedł czas na cukinię faszerowaną  w wersji dietetycznej z kurczakiem 
i pomidorami, ale na ostro. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 cukinia ok. 20 cm
  • 140 g filet z kurczaka
  • 3 pomidory suszone
  • 1/2 pomidora 
  • 1/2 mozzarelli
  • 2 łyżki sosu  SALSA ( Pikantny sos pomidorowy z papryczką chili)
  • oliwa z oliwek
  • chili
  • curry
  • sól
  • pieprz  
Na początku, cukinię przekroiłam na pół i wydrążyłam środek łyżeczką.Cukinie posypałam solą na 10 minut, następnie ręcznikiem papierowym wytarłam
zgromadzoną wodę z cukinii.  Miąższ nie wyrzuciłam. Kurczaka pokroiłam na malutkie kawałki i przyprawiłam chili, curry oraz solą i pieprzem. Następnie kurczaka podsmażyłam na oliwie z oliwek, aż się zarumienił. Dodałam pokrojonego w kostkę pomidora i w paski pomidory suszone oraz miąższ z cukinii. Na koniec dodałam 2 łyżki sosu SALSA, wszystko smażyłam jeszcze 2 minuty. Powstały farsz umieściłam w wydrążonych połówkach cukinii. Tak przygotowane cukinie piekłam 30 minut w piecu nagrzanym na 180o C. Ser mozzarella starłam na tartce i po 30 minutach pieczenia cukinii posypałam je serem mozzarellą i jeszcze piekłam 10 minut. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Cukinię faszerowaną ubóstwiam ! Także wyobrażam sobie jak Twoja musiała być pyszna!
    Zapraszam do udziału w konkursie - http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/09/imprezowy-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wiem co dzisiaj na obiad:-) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłem dla znajomej - SMAKOWAŁO! Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń