22 września 2013

Ciasto marchewkowe z migdałami

Ciasto marchewkowe z migdałami,
czyli dietetyczne i pyszne ciasto.


Przepis na to ciasto poleciłam mi znajoma dietetyczka i od tamtego czasu robię jak tylko mam ochotę na coś słodkiego do kawy:) Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 4 jajka  
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 150 g masła rozpuszczonego
  • łyżka cukru waniliowego
  • łyżka proszku do pieczenia
  • łyżka cynamonu
  • 2 szklanki startej marchewki
  • 100 g płatków migdałów
Na początku,  białka z 4 jajek  ubiłam z cukrem na gęstą masę, dodałam 4 żółtka i całość zmiksowałam. Następnie, dodawałam po trochu mąkę i masło oraz cukier waniliowy, proszek do pieczenia i cynamon, wszystko wymieszałam. Na koniec dodałam marchew startą na grubych oczkach tarki  i płatki migdałowe pokruszone. Masę wlałam do formy typu keksówka wysmarowanej margaryną i obsypanej mąką. Piekłam 60 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. uwielbiam ciasto marchewkowe! w tamtym roku robiłam po raz pierwszy, w tym również zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto robilam juz je kilka razy. Chciałabym zrobic je w dużej blasze ale nie wiem jakie proporcje powinnam zużyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłabym z podwójnej porcji :) A jeśli masz bardzo dużą blachę to nawet 2,5 porcji. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Maslo w plynie? 150ml.. ile mam rozpuscic masla?

    OdpowiedzUsuń