16 września 2013

Sałatka z wątróbką z jabłkiem i gruszką oraz serem pleśniowym i sosem malinowym

Sałatka z wątróbką z jabłkiem i gruszką oraz serem pleśniowym i sosem malinowym,
czyli sycąca i pełna smaków sałatka.


Taką sałatkę kiedyś jadłam w jednej z poznańskich restauracji, dzisiaj przepis na nią prezentuję Wam. Sałatka jest pełna witamin oraz smaków, a zarazem jest bardzo sycąca. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 150 g wątróbki cielęcej
  • 1 gruszka
  • 1 jabłko
  • 50 g sera pleśniowego
  • 2 liście sałaty lodowej
  • 30 malin
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki mąki
  • pieprz
  • sól
 

Na początku, liście sałaty lodowej porwałam na mniejsze kawałki. Gruszkę przekroiłam na pół i usunęłam gniazdo oraz pokroiłam w plastry. Ser pleśniowy
pokroiłam w kostkę. Jabłko podobne jak gruszkę przekroiłam na pół i usunęłam gniazdo i pokroiłam na grubsze plastry. Wątróbkę cielęcą oczyściłam z błonek i pokroiłam na wąskie paski. Każdy kawałek obtoczyłam w mące i smażyłam na rozgrzanej oliwie z oliwek. W trakcie smażenia wątróbkę doprawiłam solą i pieprzem. Pod koniec dorzuciłam jabłka w skórce i jeszcze 3-4minuty całość smażyłam. Z malin i cukru zrobiłam sos podgrzewając je. Na talerzu ułożyłam sałatę lodową, gruszkę, ser pleśniowy, następnie ciepłą wątróbkę oraz jabłka. Całość polałam sosem malinowym. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz