30 września 2013

Zupa grzybowa ze świeżych borowików

Zupa grzybowa ze świeżych borowików,
czyli aromatyczna tradycyjna  zupa.


Zupa grzybowa ze świeżych borowików jest niezwykle aromatyczna. Teraz kiedy jest sezon na grzyby polecam ją szczególnie.  Odwiedziłam las w sobotę wraz z mężem i w 1,5 godziny zebraliśmy ten koszt z grzybami, którego zdjęcie załączyłam:) Polecam!

Potrzebne składniki: 
  • 300 g świeżych borowików
  • 750 ml rosołu drobiowego
  • 1 cebula
  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 1 łyżeczka mąki
  • 1 łyżka masła
  • pieprz
  • sól
  • natka pietruszki 
  • makaron kokardki
 Na początku, grzyby dobrze umyłam i pokroiłam w większe kawałki. Cebulę
pokroiłam w kostkę. W garnku rozgrzałam masło i przez 5 minut smażyłam cebulę mieszając. Następnie dodałam grzyby, doprawiłam solą i pieprzem i smażyłam całość następne 5 minut. W osobnym garnku zagotowałam rosół, który następnie dodałam do podsmażonych grzybów i cebuli. Całość gotowałam jeszcze 25-30 minut. Pod koniec śmietanę zmieszałam z mąką i dodałam do zupy, gotowałam całość jeszcze 3 minuty. Makaron ugotowałam według przepisu na opakowaniu. Zupę podawałam z makaronem i natką pietruszki. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Dziś zrobiłam zupke że świeżych prawdziwkow Pani przepisu i oceniam na 6+ �� bardzo smaczna POLECAM wszystkim odwiedzającym Pani bloga �� pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, cieszę się bardzo, że smakowała :) Pozdrawiam !

      Usuń