20 września 2013

Spaghetti carbonara z cukinią z Włoch

Spaghetti carbonara z cukinią,
czyli inna wersja popularnego dania włoskiego.


Spaghetti carbonara to jedna z najbardziej popularnych dań kuchni włoskiej. Ja dzisiaj proponuję to danie wzbogacone o chrupiącą cukinię i tymianek. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 100 g makaronu spaghetti
  • 100 g wędzonego boczku
  • 1/2 średniej cukinii
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 100 g śmietany 36%
  • 1 jajko (żółtko)
  • 1 łyżeczka parmezanu
  • 5 gałązek świeżego tymianku
  • pieprz
Na początku, makaron spaghetti gotowałam według przepisu na opakowaniu. Boczek pokroiłam w większą kostkę. Czosnek i cebulę także pokroiłam w
kostkę. Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam boczek i mieszając smażyłam tak długo aż na patelni pokazał się tłuszcz wytopiony z boczku, dodałam cebulę i czosnek i całość smażyłam tak długo, aż cebula się lekko zeskrzliła.  Dodałam cukinię pokrojoną wzdłuż na długie plastry za pomocą obieraczki do warzyw. Całość doprawiłam posiekanym tymiankiem i pieprzem i smażyłam jeszcze jakieś 3 minuty, obracając cukinię aż lekko zmiękła, ale była nadal chrupiąca. W miseczce wymieszałam śmietanę i żółtko oraz parmezan. Kiedy cukinia na patelni już jest gotowa, zdjęłam całość z palnika dodałam ugotowane spaghetti i wszystko delikatnie wymieszałam. Na koniec dodałam sos śmietanowy i wszystko wymieszałam. Spaghetti carbonara z cukinią gotowe. Smacznego!

Ten przepis bierze udział w konkursie

Makaron rządzi zdrowo – podróż przez Europę!
Pierwszym przystankiem mojej kulinarnej podróży są cudowne Włochy. Spaghetti to chyba najpopularniejszy rodzaj makaronu w tym kraju, który ja także uwielbiam. Moja propozycja spaghetti carbonara wzbogacona jest o chrupiącą cukinię oraz aromatyczny tymianek.


2 komentarze: