10 września 2013

Kurczak tikka masala

Kurczak tikka masala,
czyli aromatyczne danie hinduskie.


Kurczak tikka masala kojarzy mi się ze Sri Lanką, gdzie takie dania są codziennością. A jest to danie hinduskie bardzo popularne w Anglii. 
Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 200g pomidorów krojonych w puszce 
  • 2 filety z kurczaka (300g)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 średnia cebula
  • 1 papryczka chilli
  • 2 cm kawałek imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/3 łyżeczki czerwonego chilli w proszku
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/3 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • garść liści pietruszki (lub kolendry)
  • pieprz
  • sól 
Przepis na dwie porcje.
Na początku,cebulę pokroiłam w pióra, papryczkę chili oczyściłam z pestek i pokroiłam w drobną kosteczkę, a imbir i czosnek obrałam oraz także pokroiłam je, w kosteczkę. Kuczaka pokroiłam w kostkę. Na rozgrzanych 2 łyżkach oliwy z
oliwek smażyłam cebulę, aż się lekko zarumieniła, dodałam imbir, chili oraz czosnek i smażyłam wszystko około 2 minuty cały czas mieszając. Następnie dodałam przyprawy ( chili w proszku, kurkumę, curry, garam masala, sól pieprz i cukier) i smażyłam całość mieszając kolejne 2 minuty.
Dodałam pomidory i przecier pomidorowy, wszystko pomieszałam i na wolnym ogniu dusiłam około 5 minut. Następnie sos przelałam do innego naczynia, potem zmiksowałam w  za pomocą blendera i odstawiłam.  Do garnka w którym robiłam sos dodałam łyżkę oliwy z oliwek i smażyłam kurczaka, aż wszystkie kawałki były gotowe. Dodałam sos i gotowałam całość około 5 minut na wolnym ogniu. Na koniec garnek zdjęłam z palnika, dodałam jogurt oraz połowę posiekanej pietruszki, wszystko wymieszałam.  Kurczak tikka masala podałam posypany resztą pietruszki z ryżem jaśminowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz