22 września 2013

Grillowany filet z kurczaka z sosem kurkowo-śmietanowym

Grillowany filet z kurczaka z sosem 
kurkowo-śmietanowym,
czyli pyszne sezonowe danie z grzybami.

 Wczoraj oficjalnie rozpoczęłam sezon grzybowy, niestety w lasach wielkopolski jest jeszcze mało grzybów, ale kilka kurek udało nam się znaleźć, stąd dziś na obiad sos kurkowo-śmietanowy.

Potrzebne składniki:
  • 140 g filet z kurczaka
  • pieprz
  • sól
Sos:
  • 150 g kurek
  • 1/2 cebuli
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki masła
  • pieprz
  • sól
  • 2 łyżki śmietany
Na początku, kurki umyłam i pokroiłam w większe kawałki. Na  patelni
rozgrzałam masło i podsmażyłam pokrojoną w kostkę cebulę. Kiedy cebula się lekko zarumieniłam dodałam kurki i odrobinę wody. Całość doprawiłam solą, pieprzem i gałką muszkatołową i dusiłam pod pokrywką około 10 minut. Na koniec dodałam śmietanę, wymieszałam całość i chwilę pogotowałam. Sos gotowy. Pierś z kurczaka doprawiłam solą i pieprzem i na patelni grillowej podsmażyłam. Filet z kurczaka podałam z sosem kurkowo-śmietanowym i puree ziemniaczanym. Smacznego!

2 komentarze: