11 września 2013

Cynamonowe placuszki z dyni z sosem pomarańczowo-imbirowym

Cynamonowe placuszki z dyni z sosem pomarańczowo-imbirowym,
czyli sezonowe pyszne danie.


Dawno nie jadłam tak oryginalnego w smaku dania. Te placuszki robiłam według przepisu Ani Starmach. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 150 g dyni bez skórki
  • 1 jajko
  • 60g mąki
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1,5 łyżki cukru 
  • oliwa z oliwek
Sos: 
  • 250 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (lub  laska z wanilii)
Na początku, dynie starłam na dużych oczkach na tartce. Jajko rozdzieliłam na żółtko i białko. Żółtko zmieszałam z cukrem i cynamonem, a następnie
wszystkie składniki utarłam ze sobą. Białko ubiłam na sztywną pianę. Dynie połączyłam z utartym żółtkiem i stopniowo dodawałam mąkę. Na koniec dodałam pianę i wszystko wymieszałam. Placuszki smażyłam na rozgrzanej oliwie z oliwek, aż się zarumieniły z obu stron.Jeśli chodzi o sos, to sok z pomarańczy wlałam do rondelka, dodałam imbir oraz ekstrakt waniliowy. Całość gotowałam tak długo, aż sos trzykrotnie zmniejszył objętość . Na koniec dodałam miód i całość wymieszałam oraz jeszcze przez około minutę gotowałam. Placuszki podałam z sosem pomarańczowo-imbirowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz