27 września 2013

Tortilla z kurczakiem, avocado i mango

Tortilla z kurczakiem, avocado i mango,
czyli kurczak na słodko.


Przepis na tą pyszną tortille znam z bloga  www.grysik.com. Ten przepis został doceniony i znalazł się w książce "Najlepsze przepisy polskich blogerów". Tortille w tym wydaniu są bardzo sycące i bardzo smaczne. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 2 tortille 20 cm
  • 140 g filet z kurczaka
  • 1/2 dojrzałego mango
  • 1/2 dojrzałego avocado
  • 2 łyżki sosu sojowy
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1 łyżka majonezu
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 liście sałaty lodowej ( w oryginalnym przepisie rukola)
Na początku, pierś z kurczaka pokroiłam w większe kawałki i umieściłam w marynacie z oliwy z oliwek, sosu sojowego, miodu i z posiekanego ząbka
czosnku, oraz soli i  pieprzu. Tak przygotowanego kurczaka trzymałam w lodowce około 2 godzin, następnie usmażyłam na patelni, aż się zarumienił. Avocado obrałam i pokroiłam na mniejsze kawałki, dodałam majonez, śmietanę oraz pieprz i sól, wszystko razem zmiksowałam blenderem, tak długo, aż uzyskałam jednolitą konsystencję. Mango obrałam i pokroiłam w większą kostkę. Placek od tortilli posmarowałam pastą z avocado, następnie ułożyłam liść sałaty lodowej oraz mango i kurczaka. Tortille zwinęłam jak naleśnik. Smacznego!

1 komentarz: