11 czerwca 2014

Orientalny kurczak z fasolką cukrową i sezamem

Orientalny kurczak z fasolką cukrową 
i sezamem,
czyli smaczny i szybki obiad.

 
Orientalny kurczak z fasolą cukrową oraz czarnym sezamem to moja propozycja na dzisiejszy obiad. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 300 g filetu z kurczaka
  • 250 g fasolki cukrowej
  • 1,5 cm świeżego imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 cebula
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 2 łyżki sosu sojowego ciemnego
  • 1 łyżka miodu płynnego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka zielonej pasty curry
  • 1 łyżka octu ryżowego
  • 1/2 szklanki bulionu drobiowego
  • 1 łyżka czarnego sezamu
  • oliwa z oliwek do smażenia 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól
  • cukier
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w większą kostkę i zamarynowałam go w marynacie z sosu 2 łyżek  sojowego jasnego, 1 łyżki miodu i  2 łyżek oliwy z oliwek, ostawiłam do lodówki na 1h. Po tym czasie na rozgrzanej oliwie z oliwek podmazyłam kurczaka w marynacie, aż się lekko zarumienił. Następnie kurczaka wyjęłam na talerz. Cebulę pokroiłam w plastry, czosnek i imbir w kostkę. Na patelni na której smażyłam kurczaka dodałam oliwy z oliwek i posmazyłam cebulę, czosnek i imbir. Kiedy cebula się zaszkliła dodałam pastę curry, ocet ryżowy, ciemny sos sojowy, bulion oraz mąkę ziemniaczaną. Całość gotowałam mieszając, aż sos zgęstniał. Następnie dodałam kurczaka i jeszcze całość gotowałam 2-3 minuty. W miedzy czasie ugotowałam fasolkę cukrową we wrzącej wodzie z solą i cukrem około 7 minut. Tak przyrządzonego kurczaka podałam z fasolą cukrową posypane uprażonym czarnym sezamem oraz ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz