11 czerwca 2014

Sałatka Tabbouleh z Quinoa

Sałatka Tabbouleh z Quinoa,
czyli zdrowa i pyszna sałatka arabska.


Sałatka Tabbouleh z Quinoa to tradycyjna sałatka arabska. Jest pełna witamin i ma ciekawy smak dzięki połączeniu warzyw z miętą, pietruszką i limonką. Smacznego!



Potrzebne składniki:
  • 1/4 szklanki Quinoa
  • 1 średni pomidor
  • 1 ogórek gruntowy
  • 1/2 małej cebuli czerwonej
  • 2 cebule szalotki
  • 12 liści mięty
  • 1 garść natki pietruszki
  • sok z 1/4 limonki
  • 1/2 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól
Na początku, Quinoa ugotowałam w 1/2 szklanki wrzącej wody z solą, aż quinoa wchłonęła całą wodę, około 15 minut. Odstawiłam do ostygnięcia. Obrane: pomidor, ogórek i cebulę pokroiłam  w malutką kostkę. Szalotki pokroiłam w plastry. Liście mięty i pietruszki pokroiłam także drobno. Wszystkie składniki połączyłam ze sobą, doprawiłam sokiem z limonki, octem balsamicznym i oliwą z oliwek. Sałatkę wstawiłam do lodówki na minimum 1h. Po tym czasie sałatka jest gotowa. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz