16 czerwca 2014

Pierogi leniwe na słono z ziołami

Pierogi leniwe na słono z ziołami,
czyli tradycyjne polskie danie inaczej.

Pierogi leniwe na słono z bazylią, oregano i koperkiem to moja propozycja szybkiego i pysznego obiadu. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 12 pierogów
  • 150 g twarogu chudego
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki mąki pszennej (u mnie eksperymentalnie krupczatka)
  • 10 listków bazyli*
  • 10 listków oregano*
  • 1 łyżka koperku 
  • masło
  • sól 
*- zioła z mojego ogródka na balkonie :)

Na początku, ser rozgniotłam praską do puree, dodałam żółtko, mąkę oraz białko ubite na pianę oraz pokrojone zioła. Wszystko wymieszałam. Stolnicę posypałam mąką i z ciasta na stolnicy uformowałam wałek, który następnie pokroiłam na równe kawałki. Tak przygotowane pierogi leniwe wrzuciłam na wrzącą osoloną wodę i gotowałam je 3 minuty od wypłyniecia. Pierogi leniwe polałam stopionym masłem. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. mmm pyszne, też niedawno robiłam podobne ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi narobiłaś apetytu, szkoda, że u mnie twarogu raczej nie znajdę:( Ale wyglądają pysznie z tym stopionym masełkiem!

    OdpowiedzUsuń