27 sierpnia 2013

Deser a'la tiramisu

Deser a'la tiramisu,
czyli pyszny kawowy deser.


Przepis na ten deser pochodzi z blogu http://kaczodajnia.blogspot.com. 
Deser jest pyszny i idealnie pasuje do kawy. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 250 g serka mascarpone ( u mnie 200 g)
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru pudru
  • ok. 200 ml świeżo zaparzonej kawy
  • 4 łyżki amaretto
  • ok. 15 okrągłych biszkoptów
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego

Na początku, żółtko utarłam z połową cukru pudru i aromatem waniliowym używając miksera, po łyżce dodawałam serek mascarpone. Mieszałam tak długo, aż powstał krem. Resztę cukru wymieszałam z kawą i amaretto. Biszkopty moczyłam w kawie i układałam z nich warstwę w szklance, następnie warstwa z kremu i tak na przemian, tak aby ostatnią warstwą był krem. Na wierzchu oprószyłam kakao i wstawiłam na całą noc do lodówki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz