6 sierpnia 2013

Sałatka z serem pleśniowym i gruszką

Sałatka z serem pleśniowym i gruszką,
czyli duet idealny.


Ser pleśniowy i gruszka to dla mnie połączenie idealne. 
Tą sałatkę uwielbiam za różnorodność smaków. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 3 liście sałaty lodowej
  • 1 średnia dojrzała gruszka
  • 50 g sera pleśniowego srebrzystego (albo niebieskiego) 
  • 30 g orzechów włoskich 
  • gałązka rozmarynu (niekoniecznie)
Sos miodowy winegret:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego jabłkowego
  • 1 łyżka miodu
  • sól
  • pieprz

 Na początku, liście sałaty lodowej porwałam na mniejsze kawałki i ułożyłam na
talerzu. Gruszkę przekroiłam na pół i usunęłam gniazdo oraz pokroiłam w plastry. Ser pleśniowy pokroiłam w małą kostkę. Orzechy włoskie uprażyłam na teflonowej patelni. Wszystkie składniki przeznaczone na sos wymieszałam ze sobą.  Na porwanych liściach sałaty lodowej ułożyłam gruszki, ser pleśniowy, orzechy włoskie i całość polałam miodowym sosem winegret. Na wierzchu położyłam gałązkę rozmarynu dla zapachu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz