30 sierpnia 2013

Powidła śliwkowe z miodem

Powidła śliwkowe z miodem,
czyli przetwory owocowe na zimę.


To moje pierwsze takie przetwory, ale na pewno nie ostatnie. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 500 g śliwek węgierek
  • 1-1,5 łyżki miodu (w zależności od tego jak słodkie są śliwki)
  • 2-3 łyżeczki przyprawy do jabłecznika ( skład: cynamon, cukier, goździki, imbir)
Na początku, śliwki umyłam i wydrylowałam. Następnie, umieściłam je w garnku i dusiłam na małym ogniu około 2 godzin, następnie dodałam miód i przyprawę do jabłecznika i jeszcze dusiłam około godziny. Tak przygotowane powidła przełożyłam do wyparzonego słoika i zakręciłam szczelne oraz postawiłam je dnem do góry, nakryłam go ręcznikiem. Pozostawiłam do wystygnięcia. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Chyba przetestuję przepis...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, robię... właśnie duszę śliwki :)
    Czytam przepis jeszcze raz i ciekawostka
    "...postawić słoik do góry nogami ..." :)
    A tak trochę z przymrużeniem oka :D
    Mam nadzieję, że się nie pogniewasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie:) Zaraz poprawię! Czasami tak się śpieszę, aby zapisać przepis na blogu, że trafiają się takie ciekawostki :) Napisz jak Ci smakują te powidła :) Pozdrawiam z Poznania!

      Usuń