7 sierpnia 2013

Sałatka szopska

Sałatka szopska,
czyli narodowa sałatka Bułgarii.


Moja kuzynka  jest w połowie Bułgarką, a jej mąż jest Bułgarem. Mieszkają w Sofii. Sałatkę szkopską w moim rodzinnym domu robiło się od zawsze, ale jej prawdziwy smak poznałam kiedy ją zrobił mąż mojej kuzynki. I to jego przepis podaję. Co prawda nie mam oryginalnego sera koziego z Bułgarii, ale z serem typu feta też jest dobra. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1 dojrzały pomidor
  • 1/2 ogórka
  • 1/3 zielonej papryki
  • 1 mała cebula
  • natka pietruszki
  • ser typu feta
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • pieprz
  • sól

Na początku, cebulę obrałam i pokroiłam w pióra, a paprykę w cienkie paseczki,
następnie posypałam je solą i odstawiłam, aby puściły sok. Pomidora i ogórka pokroiłam na większe kawałki. W miseczce umieściłam pomidora, ogórek oraz odciśniętą cebulę i paprykę. dodałam natkę pietruszki i doprawiłam odrobiną soli i pieprzem. Całość polałam oliwą z oliwek i wymieszałam. Na wierzchu na tartce na grubych oczkach starłam ser feta. Na jakieś 30 minut włożyłam sałatkę do lodówki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz