8 sierpnia 2013

Zapiekanka ziemniaczana we włoskim stylu

Zapiekanka ziemniaczana,
czyli pożywne danie pachnące Włochami.


Pyszna zapiekanka z ziemniaków z dodatkami w stylu włoskim znam z bloga www.old-white-table.blogspot.com. Oczywiście wprowadziłam 
w przepis kilka modyfikacji:) Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 10 małych młodych ziemniaków
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • 5 plastrów Szynki Szwarcwaldzkiej
  • 50 g sera pleśniowego
  • 50 g śmietany 18%
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • pieprz
  • sól
Na początku młode ziemniaki ugotowałam w mundurkach, kiedy były już
gotowe obrałam je i pokroiłam w grube plastry. Pomidorki koktajlowe przekroiłam na pół, a szynkę szwarcwaldzką pokroiłam w większe paski.Ser pleśniowy pokroiłam w mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek, wrzuciłam ziemniaki, pomidory i szynkę szwarcwaldzką. Podsmażałam tak długo, aż ziemniaki i szynka się zarumieniły, cały czas mieszając. Następnie dodałam ser pleśniowy, śmietanę, jogurt naturalny i świeży tymianek. Cały czas mieszałam. doprawiłam solą i pieprzem.               I danie gotowe. Smacznego!

2 komentarze:

  1. szczerze mówiąc nie jadłam nigdy zapiekanki ziemniaczanej ale twój przepis mnie przekonał:) wygląda bardzo apetycznie:) pozdrawiam: http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć:) Polecam jest pyszna:) Czekam na Twoją opinię!

      Usuń