4 sierpnia 2013

Sok malinowy z cząstkami malin

Sok malinowy z cząstkami malin,
czyli pyszne przetwory na zimowe wieczory.



Uwielbiam maliny, a zimą lubię  pić herbatę z sokiem malinowym. Pamiętam jak moja babcia z malin z ogródka  robiła taki sok z malinami, był pyszny. Dzisiaj zrobiłam podobny sok malinowy z cząstkami malin na zimę:) Polecam!
 

Potrzebne składniki:
  • 500 g malin
  • 200 g cukru
Na początku, maliny umyłam i  przebrałam. Następnie, w garnku ułożyłam warstwę malin i warstwę cukru i tak na przemian, aż wszystkie składniki wykorzystałam. Tak długo podgrzewałam maliny, aż puściły sok i cukier się rozpuścił, około 15-20 minut, gdybym dłużej gotowała to powstała by gęsta konfitura.  Tak przygotowany sok przelałam do wyparzonym słoików i zakręciłam szczelne oraz postawiłam je do góry dnem, po około 15 minutach obróciłam słoiki i pozostawiłam do wystygnięcia. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Czy niepasteryzowane przetrwaja do zimy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, jeśli zrobisz zgodnie z moim przepisem to sok bez problemu przetrwa do zimy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń