24 sierpnia 2013

Świeże krewetki w maśle czosnkowym

Świeże krewetki w maśle czosnkowym,
czyli pyszna śródziemnomorska kolacja.



Zawsze kupowałam krewetki już obrane mrożone, jednak ostatnio mój znajomy zaprosił mnie na krewetki świeże i od tamtego czasu nie kupie już mrożonych, bo świeże smażone w całości smakują zdecydowanie lepiej.

 

Potrzebne składniki:
  • 500 g świeżych gotowanych krewetek w całości
  • 50 g masła czosnkowego (albo masła i czosnku)
  • natka pietruszki
  • pieprz
  • sól
Na patelni rozgrzałam masło czosnkowe, następnie ułożyłam krewetki i
smażyłam przez około 2-3 minut z każdej strony. Posoliłam i popieprzyłam. Na koniec posypałam natką pietruszki. Tak przyrządzone krewetki są gotowe, jednak trzeba je obrać. A krewetkę zaczyna się obierać od urwania głowy, potem ogona i zdjęcia pancerza, a następnie warto lekko rozkroić ją z góry wzdłuż i oczyścić. A i jeszcze jedno, takie krewetki je się rękoma:) Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam krewetki z masłem! Pycha :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie na muffinki z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o smażenie krewetek to bardziej polecam kupno surowych ;) Te już ugotowane po kolejnej obróbce termicznej są bardziej gumowate :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń