5 sierpnia 2013

Penne z kurczakiem, pieczarkami i serem pleśniowym

Penne z kurczakiem, pieczarkami 
i serem pleśniowym,
czyli proste i szybkie danie.


Penne z kurczakiem i pieczarkami lubi chyba każdy, ja dziś dodatkowo dałam ser pleśniowy, który fajnie zaostrzył smak. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 140 g filet z kurczaka
  • 100 g pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • 50 g sera pleśniowego błękitnego Lazur 
  • 2 szklanki makaronu penne 
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka masła
  • przyprawa do kurczaka
  • pieprz
  • sól
  • natka pietruszki
P.S. Przepis na dwie porcje. 

 Na początku, makaron penne gotowała według przepisu na opakowaniu. Filet z
kurczaka pokroiłam na mniejsze kawałki i posypałam przyprawą do kurczaka, następnie podsmażyłam na odrobinie oliwy z oliwek, do momentu jak się zarumienił. Pieczarki obrałam i pokroiłam na plastry, cebulę pokroiłam w kostkę. Następnie pieczarki i cebulę podsmażyłam na maśle około 4 minut, następnie dodałam odrobinę wody, całość przyprawiłam pieprzem i solą i dusiłam jeszcze około 5 minut. Do pieczarek dodałam śmietanę, jogurt naturalny i pokruszony ser lazur. Podsmażałam tak długo, aż się ser rozpuścił, ciągle mieszając, dodałam wcześniej podsmażonego kurczaka i całość gotowałam jeszcze 3-4 minuty.  Podałam powstały sos z penne oraz posypane natką pietruszki. Smacznego!


6 komentarzy: