6 lipca 2013

Sałatka z pomidorem, kalafiorem i jajkiem

Sałatka z pomidorem, kalafiorem , jajkiem oraz sosem czosnkowym,
czyli smaczna propozycja na kolację.


Sałatka, której przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a jest bardzo smaczna. Pomidorki koktajlowe pochodzą z mojego ogródka na balkonie:) Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 1/2 średniego kalafiora
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • 1 jajko
  • koperek 
Sos czosnkowy:
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 1 ząbek czosnku
  • sól 
  • pieprz
Na początku, kalafiora dzieliłam na mniejsze różyczki i gotowałam go w
posolonej wodzie około 4-5 minut, tak aby był chrupiący. Jajko ugotowałam na twardo. Pomidorki koktajlowe przekroiłam na połowę. W miseczce wymieszałam jogurt naturalny, majonez, ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę oraz sól i pieprz. Ugotowanego i lekko przestudzonego kalafiora ułożyłam na talerzu, dodałam pomidorki oraz jajko pokrojone w większe kawałki. Całość polałam sosem czosnkowym i posypałam koperkiem. Smacznego!!!


P.S. Jeśli chcecie mieć zawsze pod ręką koperek czy pietruszkę, to polecam pokroić je i w szczelnym pojemniku, bądź torebce foliowej włożyć do zamrażalki. Koperek i pietruszka świetnie smakują wyjęte z zamrażalki kiedy tylko są potrzebne:)

2 komentarze: