22 lipca 2013

Spaghetti bolognese inaczej

Spaghetti bolognese inaczej,
czyli w wersji dietetycznej.


Ta wersja spaghetti bolognese to wersja dietetyczna, ale równie 
smaczna jak wersja oryginalna. Polecam!

 

Potrzebne składniki: 
  • 100 g makaronu spaghetti ( u mnie Spaghetti Tricolore)
  • 140 g filet z kurczaka
  • 200 g pomidorów z puszki
  • 1 mała cebula
  • bazylia suszona i świeża
  • oregano suszone i świeże
  • 1 łyżeczka parmezanu
  •  oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
Na początku, makaron spaghetti gotowałam według przepisu na opakowaniu.
Filet z kurczaka zmieliłam, a  cebulę pokroiłam w kostkę.  na patelni teflonowej rozgrzałam trochę oliwy z oliwek i podsmażyłam cebulę oraz mięso z kurczaka, doprawiając je trochę solą i pieprzem. Kiedy mięso i cebula były podsmażone dodałam pomidory z puszki i całość doprawiłam  suszonymi i świeżymi bazylią i oregano. Chwilę całość dusiłam na małym ogniu. Kiedy całość była gotowa przełożyłam sos do wyższej miseczki i użyłam blendera, aby uzyskać jednolitą konsystencję masy. Tak przygotowany sos podałam z makaronem spaghetti oraz parmezanem. Smacznego!

2 komentarze: