13 lipca 2013

Sałatka z bobem, ziemniakami i jajkiem

Sałatka z bobem, ziemniakami i jajkiem,
czyli prosta i sycąca sałatka.



Ta sałatka przypomina mi sławą niemiecką Kartoffelsalat, kiedy przez chwilę mieszkałam w Niemczech jadłam ją często:) Moja dzisiejsza wersja z bobem także jest pyszna. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 100 g bobu
  • 2 średnie młode ziemniaki w mundurkach
  • 1 jajko
  • 2 łyżki koperku posiekanego
  • 2 łyżki szczypiorku posiekanego
  • 2 łyżki uprażonych ziaren słonecznika
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól
  • pieprz
Bób gotował ok. 15 w osolonej wodzie, następnie go wystudziłam i obrałam ze
skórki. Ziemniaki w mundurkach gotowałam ok. 30 min, następnie je wystudziłam, obrałam i pokroiłam w talarki. Jajko ugotowałam na twardo i pokroiłam na większe kawałki. Na talerzu ułożyłam ziemniaki, bób i jajko. Całość posypałam koperkiem i szczypiorkiem oraz uprażonymi ziarnami słonecznika. W miseczce z jogurtu naturalnego,  majonezu i soli oraz pieprz zrobiłam sos, którym polałam cała sałatkę. Tak przyrządzoną sałatkę wstawiłam  na godzinę do lodówki. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie połączenia... Bób, ziemniaki, jajko - pożywnie i pysznie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smakowicie:-) dzisiaj biorę się do jej zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodaję jeszcze ugotowaną marchewkę, a do sosu dodaje cytrynę, cukier i musztardę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za sugestię, następnym razem na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń